*সমান নাগৰিক সংহিতা- ইউনিফৰ্ম চিভিল ক’ডৰ দিশত সাহসী পদক্ষেপ অসমত*

*সমান নাগৰিক সংহিতা- ইউনিফৰ্ম চিভিল ক’ডৰ দিশত সাহসী পদক্ষেপ অসমত*

নাং লাকী গগৈ
সদস্যা, অসম ৰাজ্যিক মহিলা আয়োগ

এক গুৰুত্বপূৰ্ণ সিদ্ধান্তত অসমৰ মাননীয় মুখ্যমন্ত্ৰী ড০ হিমন্ত বিশ্ব শৰ্মা ডাঙৰীয়াৰ নেতৃত্বত অসম কেবিনেটে আওপুৰণি ‘অসম মুছলমান বিবাহ আৰু বিবাহ বিচ্ছেদ পঞ্জীয়ন আইন ১৯৩৫ চন’ ৰ আইনখন বাতিলৰ সিদ্ধান্ত লয় ‘সমান নাগৰিক সংহিতা’ অৰ্থাৎ ইউ.চি.চি ৰূপায়ণৰ দিশত এক উল্লেখযোগ্য পদক্ষেপ গ্ৰহণ কৰিছে। ২০২৪ চনৰ ২৩ ফেব্ৰুৱাৰীত ঘোষণা কৰা এই পদক্ষেপে ৰাজ্যখনৰ সামাজিক প্ৰগতি আৰু লিংগ সমতাৰ দিশত যাত্ৰাৰ এক গুৰুত্বপূৰ্ণ মুহূৰ্ত হিচাপে চিহ্নিত হৈছে।

এই আওপুৰণি আইনখন বাতিলৰ সিদ্ধান্তটো হৈছে অসম চৰকাৰৰ জাতি ধৰ্ম নিৰপেক্ষ নিৰ্বিশেষে সকলো নাগৰিকৰ প্ৰতি সমতা আৰু ন্যায়ৰ নীতি ৰক্ষাৰ প্ৰতিশ্ৰুতিৰ প্ৰমাণ। স্থায়ী বৈষম্যক আৰু ইছলাম ধৰ্মালম্বী মহিলাৰ অধিকাৰ সীমিত কৰা আইনখন ভংগ কৰি চৰকাৰে প্ৰান্তীয় সম্প্ৰদায়ক উন্নয়নৰ দিশত লৈ গৈ সৰ্বাংগীন নীতি প্ৰচাৰৰ সংকল্প প্ৰদৰ্শন কৰিছে।

এই আইনখন বাতিলৰ আঁৰৰ এটা প্ৰধান উদ্দেশ্য হিচাবে বুজিব পাৰি ৰাজ্যখনৰ জনসংখ্যা বৃদ্ধিৰ বিষয়টো সমাধান কৰা। ভাৰতৰ আন বহু অঞ্চলৰ দৰে অসমেও জনসংখ্যা বৃদ্ধিৰ নিয়ন্ত্ৰণহীনতাই সৃষ্টি কৰা প্ৰত্যাহ্বানৰ সৈতে যুঁজিছে, যাৰ ফলত প্ৰায়ে আৰ্থ-সামাজিক ভাৰসাম্যহীনতা আৰু প্ৰাকৃতিক সম্পদৰ ওপৰত হেঁচা পৰি আহিছে। তেনেস্থলত সমতাপূৰ্ণ আইনী কাঠামোৰ পথ প্ৰশস্ত কৰি চৰকাৰে পৰিয়াল পৰিকল্পনাৰ পদ্ধতিক উৎসাহিত কৰাৰ লক্ষ্য ৰাখিছে আৰু আগন্তুক প্ৰজন্মৰ বাবে বহনক্ষম ভৱিষ্যত নিশ্চিত কৰাৰ লক্ষ্য ৰাখিছে।

তদুপৰি, বিশেষকৈ সংখ্যালঘু সম্প্ৰদায়ৰ মহিলাসকলৰ সৱলীকৰণৰ বাবে এই সিদ্ধান্তৰ তাৎপৰ্য অপৰিসীম। এই পুৰণি আইন বাতিলৰ ফলত মুছলমান মহিলাসকলক বিবাহ আৰু বিবাহ বিচ্ছেদ সম্পৰ্কীয় বিষয়ত অধিক স্বাধীনতা আৰু আইনী সুৰক্ষা প্ৰদান কৰা হ’ব। লিংগ ভিত্তিক ন্যায় আৰু ব্যক্তিগত অধিকাৰৰ নীতিৰ সৈতে মিলি চৰকাৰে এনে এক পৰিৱেশ সৃষ্টি কৰিব বিচাৰে য’ত প্ৰতিগৰাকী মহিলাই মৰ্যদাৰে জীয়াই থাকিব পাৰে আৰু নিজৰ জীৱনৰ গুৰুত্বপূৰ্ণ সিদ্ধান্ত নিজে লোৱাৰ স্বাধীনতা থাকিব পাৰে।

অসমক উজ্জ্বল আৰু অধিক সৰ্বাংগীন ভৱিষ্যতৰ দিশত পৰিচালিত কৰাৰ ক্ষেত্ৰত মাননীয় মুখ্যমন্ত্ৰী ড° হিমন্ত বিশ্ব শৰ্মা ডাঙৰীয়া, তেওঁৰ নেতৃত্ব আৰু দৃষ্টিভংগীৰ বাবে প্ৰশংসাৰ পাত্ৰ। ৰাজ্য শাসনৰ ক্ষেত্ৰত তেওঁৰ সক্ৰিয় দৃষ্টিভংগী আৰু দীৰ্ঘদিনীয়া সমস্যাসমূহ মুখামুখিকৈ মোকাবিলা কৰাৰ সদিচ্ছাই সমাজৰ সকলো শ্ৰেণীৰ লোককে উপকৃত কৰি প্ৰগতিশীল সংস্কাৰৰ প্ৰতি দায়বদ্ধতাৰ উদাহৰণ দাঙি ধৰে।

অসম সমান নাগৰিক সংহিতা ৰূপায়ণৰ কাষ চাপিছে; ই জাতিটোৰ বাকী অংশলৈ ঐক্য আৰু সমতাৰ এক শক্তিশালী বাৰ্তা প্ৰেৰণ কৰিছে। এই গুৰুত্বপূৰ্ণ সিদ্ধান্তই কেৱল অতীতৰ পৰা বিচ্যুতি ঘটোৱাই নহয়, সামাজিক পৰিৱৰ্তন আৰু প্ৰগতিৰ নতুন যুগৰ সূচনাও কৰে। অসমৰ জনসাধাৰণৰ স্থিতিস্থাপকতাই প্ৰমাণ কৰে ন্যায়, সমতা, ভ্ৰাতৃত্ববোধৰ নীতিৰ ওপৰত প্ৰতিষ্ঠিত এখন সমাজৰ এই মনোভাৱ।

অসম মুছলমান বিবাহ আৰু বিবাহ বিচ্ছেদ পঞ্জীয়ন আইন, ১৯৩৫ চন, বাতিলে ৰাজ্যখনৰ অধিক ন্যায়পৰায়ণ আৰু সৰ্বাংগীন সমাজৰ যাত্ৰাত এক ঐতিহাসিক মাইলৰ খুঁটি হিচাবে বুজিব পৰা যায়। অসম চৰকাৰে গ্ৰহণ কৰা এই সাহসী পদক্ষেপৰ শলাগ লওঁতে আহক আমি এনে এটা জাতি গঢ়ি তোলাৰ প্ৰতি আমাৰ দায়বদ্ধতাক পুনৰ দৃঢ় কৰো য’ত প্ৰতিজন নাগৰিকক তেওঁলোকৰ পটভূমি বা বিশ্বাস নিৰ্বিশেষে মৰ্যাদা আৰু সন্মানেৰে ব্যৱহাৰ কৰা হয়।

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *